Setkání vedoucích pracovníků nad efektivním řízením organizace

Akreditace:
Bez akreditace
Termín:
22.10. 2024 14:00 - 24.10. 2024 12:00
Místo:
ZLATÉ HORY, Hotel Praděd, Krnovská 197, 793 76 Zlaté Hory
Cena:
7 000 Kč

Setkání vedoucích pracovníků nad řízením organizace

Anotace

Část I. Školní normy a jejich dopad do řízení školy

A. Organizační řád jako pomocník a nástroj při řízení školy:

1. Vnitřní struktura organizace.

· Nastavení struktury a domyšlení toho, co z nastavení plyne (zařazení zaměstnanců, nárokové příplatky, řídící kompetence, …)

· Předmětové a jiné komise, poradní sbory, školní poradenské pracoviště, …

2. Kompetence zaměstnanců v rámci organizace i na venek + pracovní náplně.

3. Zastupitelnost pozic. (Kdo, koho a proč, slabá místa ve škole, pokrytí akcí, …)

4. Organizace času (přítomnost na pracovišti, poradní dny, rozvržení pracovní doby, přesčasy, …)

5. Komunikace v rámci organizace (plánování, předávání informací uvnitř organizace – kdo, komu, jak, informace opouštějící školu, komunikační kanály, …)

6. DVPP a jiná školení

7. Co není předmětem organizačního řádu.

8. Rozpracování norem z organizačního řádu do vnitřních směrnic

 

B. Školní řád – zaměření na pravidla hodnocení

1. Význam nastavení pravidel pro hodnocení.

2. Stanovení způsobu hodnocení ve škole (kdo rozhodne,

3. Srozumitelnost a měřitelnost nastavených norem hodnocení.

4. Provázanost pravidel hodnocení v předmětech (oblastech) se ŠVP.

5. Hodnocení chování a výchovná opatření.

· Správné chápání smyslu hodnocení z chování a výchovných opatření

· Výchovná opatření – která, kdo, kdy, jak, za co, …

· Hodnocení chování

- nastavení hodnotících norem s ohledem na kulturu školy, pravidla chování uvedená ve školní řádu, …

- stanovení, kdo odpovídá za provedení hodnocení z chování žáka.

6. Pravidla pro hodnocení žáků se SVP, individuálně vzdělávaných žáků, cizinců, …

7. Pravidla pro komisionální zkoušku, maturitní zkoušku, závěrečnou zkoušku, …

8. Úprava postupu pro odvolání se proti hodnocení

· Kdy, kde, jak,…

· Odlišnosti při odvolání proti hodnocení z „naukových“ předmětů a předmětů s výchovným zaměřením a proti hodnocení z chování.

9. Proč nelze použít pravidla hodnocení z jiné školy a převést je do vlastního ŠŘ.

 

Část II. Vybrané oblasti práva a řízení školy

C. Pracovní právo - zaměření na problematiku ukončování pracovních poměrů

1. Důvody ukončení pracovního poměru podle ZP.

2. Způsoby a postupy při ukončování PP.

3. Chyby a nebezpečí při ukončování PP.

 

D. Řešení stížností

1. Kompetence jednotlivých aktérů podle obsahu stížnosti (škola, ČŠI, zřizovatel)

2. Postup při řešení stížnosti.

3. Řešení nesouhlasu žáka nebo zákonného zástupce s hodnocením

4. Případové studie.

Lektorem prezenčních seminářů: Mgr. Jiří Bakončík

 

 

Přihláška



    Vzkaz:

    Copyright © 2024 PaedDr. Iva Tomášková
    Vytvořil Petr Smejkal
    envelopephone-handset