Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání
MŠMT - 706/2023-3-137
Seminář je s dotací 8 hodin
začátek v 9,00 hodin
adresa konání semináře: THeatr ludem, z.s., Přemyslovců 76/43, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory
Cílem semináře je seznámit účastníky, jak použít portfolio v profesním životě. Uvědomění si, že portfolio můžeme využít jako jeden z podkladů a součást pro hodnocení dětí a žáků a sledování jejich individuálních pokroků. Chápat portfolio jako podnět ke spolupráci rodiny a školy a komunikací s dítětem
- Obsah vzdělávacího programu:
- Úvod, seznámení, představení
- Definice a význam portfolia
- Portfolio jako cíl rozvoje osobnosti dítěte a žáka a sledování individuálních pokroků
- Praktické činnosti – co účastníci ví o portfolia, případně k čemu jim slouží a jaké druhy portfolií znají
- Portfolio jako diagnostický prostředek
- Obsah portfolia
- Typy portfolií
- Diagnostické portfolio a práce s ním
- Význam diagnostického portfolia
- Funkce diagnostického portfolia
- Forma portfolia
- Obsah portfolia
- Praktické činnosti – tvorba portfolia
- Struktura a východiska portfolia
- Obsah a zobrazovací prostředky
- Osoby ovlivňující podobu portfolia
- Využití portfolia ke spolupráci s ostatními vyučujícímu, s rodinou a poradenským zařízením
- Potenciál diagnostického portfolia
- Práce s portfoliem z hlediska dětí, žáků, učitelů a rodičů
- Závěr, diskuse hodnocení semináře
Lektor semináře. PaedDr. Iva Tomášková