Diagnostika a práce s portfoliem u dětí předškolního věku
Účastníci se dozví důležitost diagnostikování dětí pro další učení a celoživotní vzdělávání. Souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacím cílem, rozvoj dítěte dle jeho individuálních schopností a možností každého dítěte. Tvorba diagnostického portfolia jako podklad pro diagnostiku a sledování pokroků dítěte a jak ho využít pro svou práci. Seminář bude veden prostřednictvím aktivního výkladu s možností řízené diskuse o zkušenostech účastníků s diagnostikou.
Osnova vzdělávacího programu
- Pedagogická diagnostika v požadavcích RVP PV, RVP ZV
- Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu na základě diagnostiky dítěte, žáka
- Diagnostická činnost učitele
- Pedagogická diagnostika neformální, formální, současné přístupy
- Požadavky na diagnostickou činnost, individuálnost, komplexnost, integrativnost, kontinuálnost, konkrétnost, objektivnost, konsenzualita, prognostický charakter, pedagogický optimismus
- Etapy pedagogické diagnostiky
- Typy diagnostikování, vstupní diagnostika, průběžná diagnostika, výstupní diagnostika
- Metody pedagogické diagnostiky – pozorování, rozhovor,
- Metody pedagogické diagnostiky – dotazník, anamnéza
- Zrání x učení, školní zralost x školní připravenost, složky školní zralosti, diagnostika školní zralosti
- Diagnostické nástroje k diagnostice zrání a k diagnostice učení
- Diagnostika podle paní Bednářové
- Predikt
- Portfolio jako diagnostický prostředek
- Forma, obsah, funkce portfolia
- Práce s portfoliem z hlediska dětí, učitelů a rodičů
Hodinová dotace vzdělávacího programu 8 hodin od 9,00 do 15,00 hod.
Cena vzdělávacího programu: 1 800,- Kč
Lektor vzdělávacího programu: PaedDr. Iva Tomášková