Diagnostika a individualizace

Akreditace:
MŠMT - 9103/2023-4-392
Termín:
26.11. 2024 09:00
Místo:
THeatr ludem, z.s., Přemyslovců 76/43, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory
Cena:
1 700 Kč

Diagnostika a individualizace ve vzdělávání

Hodinová dotace prezenčního semináře  8 hodin

Seminář je zaměřen na využívání diagnostiky a evaluace v pedagogickém procesu a na to, jak s jejich pomocí přizpůsobovat vzdělávání rozdílným možnostem a potřebám dětí a žáků. Nabízí konkrétní podněty k tomu, kdy, co a jak u dítěte sledovat a hodnotit. Přináší náměty a inspirace jak postupovat, čeho si všímat a jak zachycovat poznatky o dítěti a žákovi. Podíváme se na podmínky a zásady, které se musí při sledování a hodnocení dodržovat. Účastníci se seznámí s příklady kritérií a ukazatelů pro pedagogické sledování vybraných cílových dovedností dítěte, s možnostmi využití výsledků hodnocení pro další vzdělávání dětí, s náměty pro samostatnou cílenou pedagogickou diagnostiku. Součástí semináře bude, jak výsledky pozorování a hodnocení dítěte a žáky využijí v plánování aktivit a vzdělávací cesty dle možností, schopností a individuálních dovednostech jednotlivých dětí a žáků se zaměřením na individualizaci ve vzdělávání

  • Úvod do problematiky pedagogického hodnocení a diagnostiky a individualizace, využití nástrojů pedagogického hodnocení jako např. pozorování, dotazníky, rozhovory, on-line záznamy, portfolia
  • Trendy a tendence současné pedagogiky v pohledu dítěte a žáka, jeho potřeby, možnosti a způsoby výchovy a vzdělávání, možnosti učitelů mateřských a základních škol při sledování a hodnocení rozvoje a učení dítěte a žáka v MŠ a ZŠ
  • Diferenciace vzdělávání dětí a žáků v mateřských a základních školách - vhodné formy (individualizovaná, individuální a skupinová práce), tvorba skupin podle různých kritérií, diferencované jednání a přístupy, diferenciace zadávání a plnění úkolů, podnětné prostředí pro různé potřeby dětí, apod.
  • Osobnost učitele a jeho zásadní role v individualizovaném vzdělávání
  • Pedagogické hodnocení s využitím vývojových řad
  • Sebehodnocení dítěte a žáka s využitím obrázkových záznamů
  • Plánování činností s respektováním pedagogické diagnostiky dítěte a žáka
  • Co je to osobní portfolio dítěte , žáka
  • Diagnostické, sběrné a dokladové portfolio - význam a využití
  • Obsah portfolia a jeho uspořádání příklady dokladů v portfoliu
  • Role učitele, dítěte a rodiče při práci s portfoliem
  • Závěr, hodnocení, diskuse

 Účastníci se seznámí s příklady kritérií a ukazatelů pro pedagogické sledování vybraných cílových dovedností dítěte, s možnostmi využití výsledků hodnocení pro další vzdělávání dětí, s náměty pro samostatnou cílenou pedagogickou diagnostiku. Naučí si plánovat svou diagnostickou činnost a uvědomí di důležitost diferenciace a individualizace ve vzdělávání a zvládnou ji také prakticky zavádět do výuky

Lektor vzdělávacího programu:

PaedDr. Iva Tomášková

 

 

Přihláška



    Vzkaz:

    Copyright © 2024 PaedDr. Iva Tomášková
    Vytvořil Petr Smejkal
    envelopephone-handset