Seminář je zaměřen na využívání diagnostiky a evaluace v pedagogickém procesu a na to, jak s jejich pomocí přizpůsobovat vzdělávání rozdílným možnostem a potřebám dětí a žáků. Nabízí konkrétní podněty k tomu, kdy, co a jak u dítěte sledovat a hodnotit. Přináší náměty a inspirace jak postupovat, čeho si všímat a jak zachycovat poznatky o dítěti a žákovi. Podíváme se na podmínky a zásady, které se musí při sledování a hodnocení dodržovat. Účastníci se seznámí s příklady kritérií a ukazatelů pro pedagogické sledování vybraných cílových dovedností dítěte, s možnostmi využití výsledků hodnocení pro další vzdělávání dětí, s náměty pro samostatnou cílenou pedagogickou diagnostiku. Součástí semináře bude, jak výsledky pozorování a hodnocení dítěte a žáky využijí v plánování aktivit a vzdělávací cesty dle možností, schopností a individuálních dovednostech jednotlivých dětí a žáků se zaměřením na individualizaci ve vzdělávání
Účastníci se seznámí s příklady kritérií a ukazatelů pro pedagogické sledování vybraných cílových dovedností dítěte, s možnostmi využití výsledků hodnocení pro další vzdělávání dětí, s náměty pro samostatnou cílenou pedagogickou diagnostiku. Naučí si plánovat svou diagnostickou činnost a uvědomí di důležitost diferenciace a individualizace ve vzdělávání a zvládnou ji také prakticky zavádět do výuky
Lektor vzdělávacího programu:
PaedDr. Iva Tomášková